
Zoals je weet ben ik een voorstander van gratis abonnementen. Probeer zoiets uit voordat je meteen een betaalde optie neemt. Ik raad dan ook meteen aan om in je agenda of kalender op te schrijven wanneer je deze gratis optie moet opzeggen. Maar er ging blijkbaar iets verkeerd. Ik zag dat er ineens een bedrag rond 10 euro automatisch was afgeschreven van mijn bankrekening voor een abonnement. Wat nu?
Nou wil ik niet te zuinig doen en heb ik die 10 euro er best voor over als ik de dienst waard vind. Zo hebben we in de zomervakantie altijd Amazon Prime (Video). Onze Amazon bestellingen worden gratis verzonden en we kunnen meer films en series kijken. De eerste maand is dus gratis! Wanneer de school begint, meld ik me dan ook braaf af. Maar deze dienst vond ik wel interessant, maar zeker geen 10 euro per maand waard. Mijn eerste neiging was ‘direct maar opzeggen en mijn verlies nemen.’ Maar mijn tweede gedachte was ‘nee, dit is niet terecht. Ik heb ook geen melding gekregen hierover. Hier moet ik achteraan.’
Gelukkig deed ik het laatste. Nee, ik heb geen e-mail gestuurd, ik kon ook niets met de AI chatbot en ik sloeg alle sociale mediakanalen over. Ik besloot meteen te bellen om zo direct geholpen te worden. Ik legde het probleem uit, en dat ik me blijkbaar heb vergist in de datum en dat ik hierover geen melding heb gekregen. Én ik vond de prijs/kwaliteit niet echt in verhouding. Ik kreeg daarom nog een maand gratis het abonnement, mijn abonnement is meteen opgezegd per volgende maand en ik krijg mijn 10 euro terug. Opgelost!
Kijk, het is een grote speler dus voor dit bedrijf is het geen gemis als ik zo mijn ongenoegen toon en niet wil betalen. Bij een kleine zelfstandige zou ik het niet zo snel doen of er moet echt iets mis zijn. Dus dat is ook iets om over na te denken: met wie heb je te maken en wat vind je van de dienst en het bedrag? Dit is ook een klein bedrag, maar zo heb ik toch met één belletje van een paar minuten weer 10 euro bespaard. Oké, even in het kort:
- Zeg op tijd je gratis abonnement zoals Amazon Prime op als die automatisch over gaat naar de betaalde versie. Schrijf daarom altijd de datum op in je agenda.
- Gaat er toch iets mis, zoals bij mij, neem dan direct contact op met de klantenservice.
- Vraag je geld terug of een tegoedbon mocht je daar vaker winkelen.
- Heb je een gouden tip of een andere opmerking? Stuur eens een bericht en laat het weten.
- Wil je liever een geldverhaal delen (alleen voor mama’s). Klik dan op ‘interview geldverhaal‘.
- Vond je dit interessant? Deel het met anderen.
- Steun Mama Budget door je aankopen via de links te doen. Mama Budget ontvangt een kleine vergoeding wanneer je via de links zoals Bol.com of Amazon.nl bestelt.
- Belangrijk: ik ben geen financieel adviseur, ik deel mijn ervaringen en tips over geld. Ik ben ook benieuwd naar jouw geldervaring. Laten we van elkaar leren.